Dat maakte Sligro donderdag voorbeurs bekend.
Met name de supermarktdivisie van Sligro boekte een flink hogere omzet dan een
jaar eerder, een stijging van 38 procent. Sligro was afgelopen jaar druk
doende aangekochte Edah-winkels om te bouwen naar de eigen formules Golff en
EM-Té. Dit drukte de resultaten. Door het goede begin van 2008, "door goede
commerciële acties”, gaat Sligro ervan uit dat het bedrijfsresultaat voor
de supermarktdivisie over het eerste halfjaar positief zal zijn.
De groothandeltak boekte een omzet van 328 miljoen euro, bijna 11
procent meer dan een jaar eerder. Sligro noemt de ontwikkeling van het
bedrijfsresultaat voor de groothandeltak "gunstig”.
De autonome groei bedroeg in het eerste jaar 9,3 procent. Daarboven is de
omzet toegenomen door veranderingen in het aantal vestigingen.
Het bedrijf gaat ervan uit dat de nettowinst in het eerste halfjaar van 2008
boven de 25,6 miljoen euro van vorig jaar uitkomt.
Financieel topman Huub van Rozendaal zei tegen persbureau Reuters dat
de huidige marktomstandigheden met onder meer hoge voedselprijzen de
consument hebben beïnvloed, "maar niet onze omzet''. De topman verwacht dat
de huidige situatie nog zal voortduren voor de supermarktbranche. "Onze
omzetten waren goed. We verwachten op korte termijn geen grote verandering
in de markt.''
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl